6 Eylül 2012 Perşembe

AĞLAYAN PASTA


Bu günlerde pasta olayına biraz ağırlık verdim bide çocuklar severek yiyence pasta yapmak benim için bir zevk haline geldi gerçi tek başıma yapmadım kızım ve oğlumunda katkıları var Nisa karıştırma Alptuğ ise tepsiye dökmeden sorumlu bakanımız:) Onların eli mikser tuttu tutalı evde ne zaman bir pasta, tatlı çeşidi yapılsa içinde bu 2 afacanında katkıları oluyor. Ben evde az miktarda kakao kaldığı için olan kadarını keke kullandım sosu içinse biraz uydurmasyon olsada evde olan çikolatalı pudingin bi kısmını biraz fazla süt kullanarak pişirdim ve kendimce bir sos yaptım gerçi kendi sosunun yerini pek tutmadı ama idare eder:) size normal tarifini vereceğim...

MALZEMELER
4 adet yumurta
3 kahve fincanı tozşeker
3 kahve fincanı un
1 kahve fincanı süt
1 kahve fincanı sıvıyağ
3 çorba kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Keki ıslatmak için
1 buçuk su bardağı ılık ve şekerli süt

Üstü için
1 paket krem şanti
1 bardaktan biraz az soğuk süt

Çikolatalı sosu için
Hazır çikolatalı sos
Üzerinde yazan tarife göre süt

YAPILIŞI
Keki için yumurta ve şekeri çırpıp diğer malzemeleride sıra ile katıyoruz önceden (175-180 derece) ısıtılmış fırında pişiriyoruz kek pişerken kremşantimizi çırpıp dolaba atalım sonra çikolatalı sosumuzu pişirip soğumaya bırakalım kek pişince sıcak iken şekerli sütümüzle ıslatıyoruz. Keki soğumaya bırakıyoruz. Soğuyunca kremşantimizi kekin üstüne yayıyoruz ve çikolatalı sosumuzuda şantinin üstüne ekliyoruz minimum 2-3 saat buzdolabında bekledikten sonra pastamız hazır afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder