29 Kasım 2012 Perşembe

TUZLU KURABİYE

Kurban bayramında ikram tabağı için hazırladığım ve yayınlamayı unuttuğum bu kurabiyeleri geçenlerde arşivimi gözden geçirirken tesadüf eseri gördüm ve çok sevindim:) Zaten unutmuştum ama görünce pek bi mutlu oldum, ve dahada uzatmadan yazmak istedim işte tarifi...

MALZEMELER
1 Paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1/2 çay bardağı sirke
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 adet yumurta (sarısı hamurun içine - Beyazı üstü için)
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

YAPILIŞI
Un hariç tüm malzemeyi geniş bir yoğurma kabını alıp azar azar un ilavesi ile yumuşak bir hamur hazırlıyoruz ve istediğimiz gibi şekillendiriyoruz isterseniz hamur kalıpları ilede şekillendirebilirsiniz daha sonrasında önce yumurta akına sonrada susama (isteğe göre haşhaş tohumu yada çörek otuda serpepilebilir)  batırıp fırın tepsisine yerleştiriyoruz ve 180 derecelik fırında kızarana kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder