8 Haziran 2013 Cumartesi

MIHLAMA

Hep merak ettiğim ama tatması nasip olmayan lezzetlerden biri idi... Baktımki bizim önümüzdeki bir kaç yıl içinde Karadeniz'e gitme ve bu lezzeti tatma ihtimalimiz çok düşük, hiç değilse evde kendim yapayım dedim. Nasıl yapıldığına dair biraz araştırdıktan sonra, geçen akşam yemeğimize kendimize mükellef bir kahvaltı menüsü ve yanında mıhlama yaptım. Eşim yeni lezzetler konusunda biraz çekimser olsada ben bu lezzeti çok sevdim. Aslında yapımı çok kolay olmasına rağmen yinede dikkat edilmesi gereken bazı püf noktaları var. Mesela ben kıvamını biraz katı ayarlamışım tabi bunu sonra farkettim ama yinede güzeldi, tarife gelince....

MALZEMELER
1 su bardağı mısır unu
100 gr tereyağı
200 gr kaşar peyniri
1,5 su bardağı su
Damak tadınıza göre tuz

HAZIRLANIŞI
Orta boy bir  tavada tereğımızı eritiyoruz. Üzerine mısırununu ekleyip bir müddet kavuruyoruz. Mısır ununun rengi dönünce üzerine suyumuzu ekliyoruz ve karıştırıyoruz 1-2 dakika içinde mısırunu suyu çekmiş oluyor ve üzerine kaşar peynirimizi ekleyip  tavanın altını kısıyoruz ve arasıra karıştırarak  peynir eriyinceye kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder