19 Ağustos 2013 Pazartesi

SU BÖREĞİ

Su böreği sevenler ama benim gibi pek usta olmayanlara önemle vurgulamak istiyorum, su böreği öyle abartıldığı gibi zor bir tarif değil, açma konusu beni hala zorlasada, bana  yapımı gayet kolay geliyor. Tamam kabul ediyorum dört dörtlük olmuyor ama idare ediyorum:) Tarifine gelince...

MALZEMELER
Hamur için
5 adet yumurta
1 su bardağı su
1 yemek kaşığı tuz
Aldığı kadar un
İçine
300 gr beyaz peynir
Bir tutam maydanoz
Sıvı yağ
Hamuru haşlamak için
Su+Tuz
Soğuk su

HAZIRLANIŞI
Öncelikle hamur malzemelerimizi bir yoğurma kabına alıp kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuruyoruz. Hamurumuzdan 8 adet beze yapıyoruz. Bütün bezeleri yuvarlak tepsi genişliğinde açıp temiz bir bez üzerine seriyoruz. Bu arada geniş bir tencerede suyumuzu kaynatıyoruz. Geniş bir kaba soğuk suyumuzu doldurup yakınımızda bir yere alıyoruz. Yağladığımız tepsimizin en altına 1 adet yufkamızı haşlamadan seriyoruz, 1 adetinide üstü için ayırıp diğer 6 adet yufkayı 4'e bölüyoruz ve 2'şerli gruplar halinde kaynayan suyumuzda haşlıyoruz (1-2 dakika). Haşlanan hamurları soğuk suya atıp soğutuyoruz ve elimizle suyunu alarak tepsiye yerleştiriyoruz. 4'lü gruplar halinde hazırladığımız her sıraya 1 kaşık sıvı yağ döküyoruz. 2. sırada maydanozla karıştırdığımız peynirimizin yarısını serpiyoruz yine aynı şekilde 2 sıra daha yapıp üzerine kalan peynirimizi serpiyoruz, ve 2 kat daha oluşturup haşlanacak yufkalarımızı bitiriyoruz en üstüne ayırdığımız  yufkamızı (haşlanmayacak) seriyoruz. Sıvı yağ ile yağladıktan sonra, 200 derede ısınmış fırında altı ve üstü kızarana dek pişiriyoruz. Pişince üstüne ıslak bez serip yumuşamasını sağlıyoruz. Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder