5 Ekim 2013 Cumartesi

BİSKÜVİLİ PASTA


Bu kez çocukluğumun en güzel lezzetlerinden olan bu pastayı bende çocuklarım için yapmak istedim. Fakat tek başıma yapmadım tabiki, Arnisa ve Alptuğ'da bana yardım ettiler, yada ben onlara ettim:) neyse gelelim tarife...

MALZEMELER
2 paket pötibör bisküvi
Kreması için
4 su bardağı süt
3 tepeleme yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı kakao
1/2 su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı margarin

HAZIRLANIŞI
Öncelikle krema için geniş bir tencere alıp, içine margarin hariç, tüm krema malzemelerimizi ekliyoruz. Devamlı karıştırarak göz göz oluncaya kadar pişiriyoruz. Ocağın altını kapatıp margarini ekliyoruz. Arada karıştırarak hem margarinin erimesini hemde kremanın ılımasını sağlıyoruz. Hafif ılıyan kremamızdan 1 kaşık yardımı ile bisküvimizin tek tarafına sürüyoruz. Düz bir tepsiye dikey şekilde ard arda krema sürdüğümüz taraflardan birbirine yapıştırarak diziyoruz. Diğer paketide yanına dizip dikdörtgen ebatında bir pasta elde ediyoruz. Kalan kremamız ile pastamızın yüzeyini kaplıyoruz. Dilediğimiz gibi süsleyip dinlenmeye bırakıyoruz. Birkaç saat buzdolabında dinlenen pastamız servise hazır... Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder