25 Aralık 2013 Çarşamba

PUF PUF POĞAÇA

Mutfağımın tadilatta olması sebebi ile uzun zamandır mutfakta zaman geçiremiyordum. Nihayet hepsi bitti ve ben yeni mutfağıma kavuştum. Eh hal böyle oluncada tarifler birikmeye başladı. Bu poğaçaları hafta sonu çocukların beslenme saati için yaptım. Poğaçalar o kadar çok kabardı ve puf puf oldularki, birkez daha yoğurma ve mayalanma aşamasının ne kadar önemli olduğunu anladım. Siz siz olun bu tarz bir tarif yaparken boş bir zamanınızda yapın. Yoğurmaya, hamurun mayalanmasına ve sonrasında tepsi mayalanmasına zaman ayırın. Tarifi ise şöyle...

MALZEMELER
Hamur için
  • 2 su bardağı süt (ılık olacak)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 yumurta (birinin sarısı ayrılacak)
  • 1.5 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 5.5 su bardağı un (Elenmiş)
  • Yarım paket yaş maya
İçi için
  • Peynir + maydanoz ( yada istediğiniz başka bir malzeme olabilir)
HAZIRLANIŞI
Öncelikle mayamızı sütümüzden yarım bardak alarak eritiyoruz. Yoğurma kabımızda un hariç tüm hamur malzemelerini karıştırıyoruz. Karışan malzemelerimize yavaş yavaş un ilave ediyoruz. Hafif ele yapışacak kıvama gelince un eklemeyi bırakıp yoğurmaya devam ediyoruz. Yaklaşık 10 dakika kadar yoğurduğumuz (yoğruldukça hamur kendini toplayacaktır.) hamurumuzun üzerini kapatıp 1-2 saat mayalanmaya bırakıyoruz. Mayalanan hamurda küçük bezeler alıp, dilediğimiz şekil ve iç ile poğaçamızı yapıyoruz. Yağlanmış fırın tepsisine dizip üzerine yumurta sarısını sürüyoruz. Ve tepsi mayalanması için 10-15 dakika sıcak bir ortamda bekletiyoruz. Daha önceden ısıttığımız 180° fırında kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder