14 Şubat 2013 Perşembe

AÇMA


Size bişey itiraf edeyimmi; geçen haftalarda yaptığım bu açmalara ağzımın suyu akarak bakıyorum şu an, zira bikaç (ben bikaç diyim siz anlayın:) fazla kilomu vermek için bu aralar yediğime içtiğime dikkat ediyorum, hal böyle olunca bu güzel resimlere bakmak bana biraz eziyet gibi geliyor. Gelelim açmalara, bu açmaları geçenlerde tarifini paylaştığım poğaçaların hamuruna göre yaptım sadece içine margarin sürerek açma haline getirdim, tarifi ise şöyle...

MALZEMELER
Hamur için

3,5 su bardağı ılık süt
Yarım paket eritilmiş margarin
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 paket yaş maya + eritmek için 1 su bardağı ılık su
Aldığı kadar un
Tuz
İçine sürmek için
125 gr margarin (oda sıcaklığından daha sıcak kıvamda olacak fakat erimeyecek)

HAZIRLANIŞI
Öncelikle hamuru için tüm sıvı malzemeleri karıştırıp içine tuzumuzuda ekleyip, azar azar un ilave ederek yumuşak bir hamur yapıyoruz. Hamurumuzu mayalandırdıktan sonra küçük küçük bezelere ayırıp her bezeyi elimizle açtıktan sonra içine margarinimizi sürüyoruz ve elimizle ters yöne kıvırarak yuvarlak simit şekli verip tepsimize diziyoruz ve önceden ısıtılmış 180° fırında altı üstü kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder