14 Şubat 2013 Perşembe

SÜTLAÇ

Açıkçası çok yapmadığım bir tatlı çeşididir sütlaç, fakat geçen gün benim minik kızım "anne bana sütlaç yap" diye tutturunca el mahkum yapmak zorunda kaldım, aslına bakılırsa çokda güzel oldu eşim ve çocuklar severek yediler, bende tadına baktım tabiki, herhangi bir tarife bakmadan tamamen deneyimlerime dayanarak yaptım, sonuç annemin yaptığına gayet yakın bir sonuçtu...İşte tarifi...

MALZEMELER
1 litre süt (ben tam yağlı pastörize süt kullandım)
1 çay bardağı pirinç
1/2 su bardağı şeker
2 tatlı kaşığı nişasta
1 çay bardağı su

HAZIRLANIŞI
1 litre süt ve yıkadığımız pirinçlerimizi ocağamıza alıyoruz, sütümüz kaynayınca altını kısıp kaynatmaya devam ediyoruz, bu arada nişastayı su ile bir kasede çırpıp kaynamakta olan sütlacımızın içine yavaş yavaş ilave ediyoruz, Pirinçler yumuşayınca şekerimizide ilave edip (damak tadınıza göre artırabilirsiniz) 1-2 taşım daha kaynattıktan sonra kaselerimize alıp soğuduktan sonra servis ediyoruz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder